Tuesday, March 9, 2010

dah masuk March dah skunk.. Heat's Up People!!





assalamualaikum.. mula-mula sekali aku nak ucapkan terima kasih sebab bagi sokongan untuk aku menulis blog nie..
dah lama sangat aku x tulis blog.. banyak sangat kerja dan kekadang x ingat langsung nak update..

apa yang berlaku pada bulan March? firstly lecture dah mula start gear dua ngan segala peraturan dan disiplin ketat dalam kolej aku especially Medical Assistant nyer department sebab peluang student x masuk exam sememangnye tinggi..
tapi bak kata Encik Najib ( lecturer Medical aku... ) final mid sem nielah akan mengubah keputusan yang dibuat oleh pihak atasan, dari red @ yellow light to GREEN!! makna ada lagi peluang untuk diorang berubah...

temperature sini dah jadi macam Egypt sebab temperature sememangnyer panas. Aku yang selama nie x pernah batuk dah jadi kerap batuk dan kahak. Cuaca memang panas. Even dalam berita menyatakan cuaca meningkat sehingga ke 39 darjah Celcius. Memang terbakar abis la.. sama la dengan duit dalam poket aku.. hehehe.. beli air, makanan...
even berat badan aku pun dah makin naik... ( hahaha.. xdernyer nak bangga.. )

aku sekarang nie lebih kepada sendiri jer... agak kurang keluar grouping sebab aku banyak sangat kerja-kerja dan alasan ( bukan aku nak jadi kera sumbang ke aper... but still aku nak ada ruang untuk membuat keputusan sendiri.. ). Hubungan dengan perempuan dah x jadi se'complicated' macam dulu.. lebih terbuka dan biarkan ape saje orang kata....

kekadang kita rasa diri kita nie saje betul... cara pemikiran ini sebenarnya salah. penerimaan kita dengan pandangan orang haruslah diterima dengan seadaanya dan bukan dengan penafian melampau.... dan aku baru mengenali diri..
sifat cemburu dan iri hati serta benci hanyalah buat aku benci dengan diri sendiri, x pernah aku terfikir nak berubah... tapi bila seseorang mula berubah.. kita haruslah sama mngikutinya...
x ada pointlah kalau hanya nak bagi nasihat tapi diri x berubah...
insyaAllah kalau ada masa aku taip lagi.. nak gather info.. hehehehe.... = P

assalamualaikum.. D

-iqbalhakim-

No comments:

Post a Comment