Sunday, March 21, 2010

Punishment Day!! Erk.. = S


amaran : baru aku tahu apsal orang nak amik lesen kena 18 tahun ke atas.. hehehe..

assalamualaikum...
dah lama sangat x blogging.. ceria sedikit hari nie biarpun ikut tajuk aku taip nie punishment day..
nak tahu x sebab aku nyer tajuk nie agak pelik? well, macam nie..
al-kisah maka tersebutlah kisah... ( straight to the point jer... )

petang aku ada kuliah dalam kejururawatan... dah siap semua bawak stateskop, and dah prepare sebab expect that ada amali dalam nursing.. looks like manusia hanya merancang sahaja.. Allah menentukan..
aku hari nie ada kuliah macam biasa... as usual students doin lots of stupid thing.. bising aku rasa paling biasa but unusual act student do like tidur bawah katil kat skill lab ( kolej aku ada skill lab yang ada katil for amali kat dalam wad ). Main hanset dan dengar mp3 dalam kuliah pun satu hal gak.. ( aku rasa tue dah tahap x hormat but aku buat gak.. ). Lecturer aku dah bajet kuliah habis awal but comes something that really bothers me...

En Zaidi datang ( one of my lecturer for Nursing subject ) dan MARAH HABIS-HABISAN!! sampai ke tahap dia cakap yang ilmu dia ajar dia x berkati.. aku dah rasa semacam dah sebab aku leh tahan kena kutuk, maki dan memacam lagi but sampai ke tahap seorang guru x memberkati pengajaran... memang setiap insan akan rasa insaf...

kawan aku yang laen ada yang obey but pepaham la je la.. ada la seorang dua kepala 'ngeng' sket. Jenis keras kepala nyer budak xnak dengar kata.. and other lecturer came.. bagi warning kat kitorang kata sem kitorang paling HOT lagi HANGAT dalam kolej nie...

herm.. sampai ke tahap macam tue sekali.. first sekali kesabaran tue perlu ada dalam memberi ajaran. Memang ternyata ada yang keras kepala.. but itu x menghalang mereka dari terus mengajar.. aku AMAT HORMATI EN. ZAIDI dan PUAN ASNIZA.. sebab leh tahan lagi perangai bebudak nie ( aku rasa ada gak yang still x tahu ada x hala tuju diorang pasnie.. ). Kedua, aku rasa kita ( korang yang baca x kira dak kolej aku atau korang belajar kat universiti.. ) kenalah respek lecturer dan cuba untuk ambil perhatian...

sebab aku rasa apa yang diajar walau sedikit, walau agak pressure untuk menerima.. but they are our teacher... aku diajar supaya menerima ajaran dan jugak menghormati orang yang mengajar sebab kita jugak akan mendapat pahala... free lak tue.. hehehe...

i think that's all for now.. ngah gather infomation gak.. hehehe...

assalamualaikum

-iqbalhakim-

No comments:

Post a Comment