Tuesday, March 16, 2010

seharian aku..

assalamualaikum...
looks like hari nie sememangnya busy ngan kerja dan jugak assignment.. memang kadang-kadang lecturer xder belas kasihan punyalah..
hehehe.. pada pandangan aku ar kan.. manusia nie x semua perfect but seldom someone wants the student to be perfect in every single way, not to mention dalam segenap aspek...

hidup x kan nak kena skema slaloo kan? aku sejak masuk kolej nie dah mula belajar untuk mempertahankan hak dan juga maruah...
x pernah lagi aku rasa puas hati dengan kolej nie.. but aku akan pupuk perasaan hormat sebab aku menumpang di sini untuk meneruskan pelajaran.. so, xder makna gak kalau membenci..

life aku setakat nie leh tahan la... tiap-tiap hari pukul 5.30 pagi bangun ( realize that mende nie je la aku selalu buat kalau minggu belajar.. hehehe.. ) gosok gigi, mandi... solat Subuh and etc.. etc.. etc..
keadaan dalam kuliah?
HECTIC dan MENGGILA.. bayangkan campur dak nak belajar ngan budak datang nak main ( sape terasa aku minta maaf.. kekadang korang ok gak.. ) itulah lumrah manusia.. macam aku cakap.. x semua nak perfect.. kekadang aku selalu kena baling ngan peluru kertas ( cam old skewl plak... ), kena maki ( biasa sioot..) dan selalu x ciap keje..

bila ko start gaul ngan ramai kawan ko akan rasa diri lebih dihargai dan jugak pandai dalam membuat keputusan dan xder sembrono mengikut member bertanduk setan ( pepaham jelah.. yang stail clubbing, layan gurlz and so on.. )
each and every one of them realize that they stay just for 3 years only ( make it one year and half sebab belajar teori.. baki wat praktikal.. )

pengalaman nie memang aku x kan lupakan..

iqbalhakim

No comments:

Post a Comment