Sunday, July 25, 2010

Evening Slumberland...

JoM PiJAk BenDEra ISraEl.. ( COurTesY Of SaViNg GAzA )

Assalamualaikum sumer... ape khabar gamaknye? ( loghat Perak.. ) nampaknya selama seminggu nie petang asyik hujan jer... xder lebat mana.. but ok jugak sebab sejuk sikit Bumi Allah nie... rahmat dariNya la katakan..

well, today i wanna talk @ complain and rasa tak puas hati dengan orang-orang yang dinamakan sebagai....

"CAKAP GEDEGANG!"

tahukah anda ape itu gedegang? hehehe.. ianya satu panggilan bagi seseorang yang sememangnya TAK TAHU MALU dan YAKIN DENGAN TERLAMPAU TINGGI tanpa mengetahui risiko GEDEGANG mereka sendiri.. dipendekkan kata... dalam kamus ayat-ayat power.. gedegang bermaksud seseorang yang bercakap dengan megah dan penuh riak dan yakin dengan percakapannya namun ianya TIPU belaka..

apsal aku nak cakapkan pasal orang jenis nie? well diorang nie sememangnya MUKA TEBAL.. kalau la aku nak inform sesuatu perkara.. biarlah kita konfem betul-betul dan jangan serkap jarang... and cuba inform secara biasa-biasa... cuba bayangkan anda bercakap dengan megah bahawa anda akan dapat keter padahal bila 2-3 berlalu anda di'reject' dari pinjaman kerana anda di'Blacklist'kan? itulah namanya GEDEGANG...

aku dah jumpa ramai giler orang spesis nie.. tok sah cakap ar kat mana and siapa...
bak kata pepatah.. SIAPA X GOSOK GIGI... DIA TERASA TAIK GIGINYA... er, betul x?

senang citer hari nie aku memang panas hati dengan golongan ini... bukan aku jer.. ramai ag x suka.. sepatutnya diorang kenalah jaga adab and bijak apabila menyatakan sesuatu.. bila aku cakap bijak bukan bermaksud pandai berkata-kata tapi tahu bila dan di mana bila nak menyatakan sesuatu serta tidak secara sembrono menyampaikan idea tanpa diskusi dan pendapat dari orang yang berpengalaman..

or else you would end up being mocked by all of those who are believing in what you say... you would lose faith... nak sangat ke?? rasanya itu jer la hari nie... dari sejuk membeku petang aku hangatkan dengan rasa geram aku.. reda dah sikit lepas kat sini.. fuh..

ok, assalamualaikum..

-iqbalhakim-

No comments:

Post a Comment