Friday, April 9, 2010

Welcome To The Family.. lil Bro..

assalamualaikum.. apa khabar semua? ( ceria nampak! ) semestinya sebab aku meng'gather' semua info dan juga maklumat... dan hari nie konfem aku puas hati dengan posting aku yang terhebat.. ( hehehehe.. riak giler.. )

This is my new brother...

tanggal 6 April 2010, jam 1.05 tengah hari... hahirlah seorang bayi comel yang sememangnya sihat walafiat dan sempurna tubuh badan... adikku yang ketujuh selamat dilahirkan di Hospital USM, dengan berat 2.6 kg dan muka yang kemerahan.. sememangnya rezeki Allah yang tidak terkira..

sebelum tue pukul 4.30 pagi 5 April waktu Malaysia ( macam berita pulak.. hehehe.. ) air ketumban mama aku dah pecah.. so, expect that adikku akan tiba bila-bila masa.. but agak lama jugak mak aku menunggu.. coz kontraksi still xder.. takut jugak mak aku takut lemas ke.. sebab lama sangat tunggu nak bersalin.. lastly lepas dok kat wad for almost a day.. my lil bro was finally born... hehehe... masa hari pertamanya..

7 April.. x dapat aku nak tengok sebab adikku terpaksa dimasukkan ke dalam incubator sebab ada kekuningan dan juga kandungan Haemoglobin ( sel darah merah ) yang banyak dalam badannye..

8 April.. still dok rumah... aku spend masa nie update FB and also Myspace... and do some chores... ( 2 kali ganda banyaknya sebab adik perempuan aku pergi kem.. ) kat rumah memang dah x masak dah.. makan dengan makanan beli kat luar jer.. hehehe.. ayahku keletihan sebab dari tengah hari sampai ke petang dok tengok baby and also my mom.. tukar wad katanya..

9 April... pukul 10.00 pagi lagi kitorang bertolak.. nak tengok baby.. kalau tidak tengok kat handphone jer.. sampai je kat wad dalam pukul 11.oo pagi.. nampak mak aku membawa adik kecikku.. hehehe...
comel sesangat.. nampak innocent ( da... memang semua baby nampak innocent lagi suci.. ) nampak kasih sayang ayah ngan mak aku masa belai adikku.. macam mana la orang yang buang bayi tue.. xder rasa bersalah ke? ( emo sket.. )

then aku balik rumah dan teruskan hidup.. hopefully dengan semangat baru... insyaAllah so, there you have it.. brief sket jer pasal adik aku nie.. hehe.. yang pasti aku gembira giler sebab dapat merasai setiap saat dan detik kelahiran dan jugak dapat pegang baby.. hehehe.. ( aku siap letak gambar adik aku dalam background hanset.. hehehe.. ) anak adalah harta paling bernilai dan rezeki dariNya yang tidak terperi.. ditambah lagi kalau ANAK YANG SOLEH.. insyaAllah.. sekian.. be sure to stay reading my posting!!

-ahmadiqbal-

p/s : first time tengok abah aku memasak hari nie.. jarang sangat nampak dia memasak.. hehehe.. = P

2 comments: