Tuesday, June 8, 2010

Jun Day-Off...

cikgu-cikgu aku masa sambutan hari guru peringkat kebangsaan... tema? Old Skewl.. hehehe..

Assalamualaikum W.B.T..

Apa khabar semua? Dah lama sangat aku x update blog nie.. ( ayat sama jer permulaan blog.. hahaha.. ). Sekarang nie dah masuk June ( Juni, Jun.. whateva.. ) and aku baru jer habis praktikal.. seminggu yang lepas..

cuti 3 minggu nie sememangnya.. BLUR!! Sebab aku x tahu nak pergi mana.. duit tak ada ( perhatian, aku sememangnya suka boros duit, cakap mak aku ar.. ) dan boring duduk rumah..
ibarat macam orang menganggur ( ye ke?.. herm.. )

semalam sedara aku dari KL sampai.. mak cik aku.. ( aku panggil Chik jer.. pendek sket.. ) prepare nak deliver ( just like my mom.. ). So, dia sampai rumah semalam and staying with us for a couple of weeks.. anak-anak dia ramai, so agak meriah la rumah..

hari nie pulak adik lelaki aku no. 3 ( Luqman Hakim ) pergi Pahang, ada perkhemahan peringkat kebangsaan. Wakil PBSM.. ( dalam sejarah famili aku.. semua adik-adik aku and including me jadi ahli PBSM masa sekolah rendah.. tradisi beb.. ). So, dia dah bertolak dalam pukul 10.00 pagi tadi.. makin sunyi rumah.. dia jer faham perangai aku.. ( kitorang 1 kepala kowt.. )

my sis balik esok, ringan sikit kerja kat rumah.. mom dah habis pantang and now dah start buat keje rumah ( bukan keje rumah dak2 sekolah buat tue.. hehehe.. ). Abah aku lak sekarang tengah ready untuk trip Pahang but x buat keputusan lagi nak pergi @ tidak..
sebab it has been a while.. dekat setahun abah x kerja luar dari Kelantan...
aku faham.. maybe agak berat hati sebab kalau dulu dia dah biasa..
sekarang dengan ada anak kecik ag.. don't worry abah.. I understand..

guess what, result final exam for my course was already out.. so, aku tanya lecturer aku which by da way handle budak semester 1 untuk intake Jun 2010.. alhamdulillah, I got 3.85 for my CGPA.. kire ok ar naik sikit.. at least aku masih pertahankan pointer aku.. and there are two of the students which excel.. skor 4.00..
tahniah abu huraira and fildaus ismail.. ( diorang nie semua budak bilik aku.. haha... )

anyhow, setakat nie xder benda menarik perhatian aku.. kecuali sekarang ini dengan berita bantuan ke Gaza asyik disekat oleh tentera Zionis yang BANGANG!! serta bahang piala dunia FIFA 2010 yang just tinggal 2 hari lagi.. ( kalau aku kire x silap hari Jumaat start.. )
jadi mari bersama-sama kita menyokong pasukan yang bakal juara disamping sentiasa mengingati sahabat dan saudara Islam kita di Palestine..

thansk for reading.. keep viewing and I'll keep posting.. = D

-iqbalhakim-

p/s : kalau cuti sekolah jer mesti ada majlis kahwin erk? hahaha.. memang naik berat badan..

No comments:

Post a Comment