Friday, January 8, 2010

Hari Ini Dan Semalam...




assalamualaikum...
hari nie aku nak citer sket pasal ape yang berlaku semalam kat hospital....
as usual aku balik rumah ( biasa la cuti minggu kan? ) so aku memang bercadang nak derma darah kat HRPZ 2 ( memandangkan bekalan darah kat sana sangat kritikal... )
aku pun ape lagi tanpa segan dan silunya pergi derma darah semalam....
dulu masa kat matrik pun aku dah pernah derma dah tapi buku derma darah aku hilang ( hehehe... budak-budak la katakan dulu... )
masa kat bank darah ( nama tempat diorang simpan darah penderma.. ) aku diminta untuk isi form... mak aih memacam kena jawabnyer..
hehehe... antaranya adakah anda melakukan hubungan seks bebas.. pernah buat ke.. pernah kongsi suntikan ke...
NO la... xkan la aku nak mengiyakan benda yang aku x pernah buat selama nie.. isk..
bermula la aku mengepam darah untuk diisi dalam satu beg kosong.. x la lama sangat... dalam 10-20 minit... pastu selesai, siap dapay hadiah ag.. ( wie.... )
dulu kat matrik aku memang sakit giler bila diorang pasang branula but kat sini... sekejap je ko tengok dah terpasang... pro habis beb nurse sini..


nie la alat yang 'mengepam' darah aku kuar... hehehe...

hahaha... then masa ambil darah tue xder la aku nak kata seksa tapi member aku ader cakap yang lepas jer derma darah badan ko akan berpeluh ( yeke? teori baru tue... )
and aku notice selepas jer aku derma, balik kat tempat aku parking motor ( gua derma pergi hospital naik motor jer weyh.. haha... ) aku mula berpeluh..
tapi memang ar berpeluh, orang gile mana x berpeluh kalau kuar spital pakai sweater ( DUSH!! kena sebijik... ). At least aku berbakti kepada negara jugak... kalau ada 10 lagi penderma macam aku nie kan selamat manusia kat Bumi.. xder la orang mati sebab kurang darah la.. aper la...
derma darah bukan bawak maut pun.. ( letih tue ada la.. semalam seharian aku tidor... hahaha...
hari nie aku rasa segar kembali.. but kena pergi hantar duit belanja kat adik aku sorang kat sekolah asrama.. aku cakap kat mak petang nak balik awal sebab member nak pergi beli beg untuk kuliah esok..

kesian lak aku tengok mak aku... keter skunk ngah repair...
memang sesak habis kocek aku.. mak aku sarat mengandung pun larat lagi dia nak pergi hantar duit belanja pakai keter kakak ipar dia...
nasib la change plan memandangkan adik aku esok outing.. nak balik rumah...
FUH! lega.. semalaman aku xwat kerja.. rasa bersalah pulak...
memang aku rasa bersalah abis... maybe next time aku kena lebih rajin tolong mak kat rumah...
hari semalam kira dikecualikan sebab aku letih bangat....
MINTA MAAF MAMA... ABANG JANJI AKAN TOLONG MAMA SELALU...

iqbalhakim

No comments:

Post a Comment