Sunday, January 3, 2010

Pandangan Aku...


assalamualaikum... ape khabar semua? sihat?
hehehe... aku alhamdulillah sihat walafiat.. bersyukur kepada Allah...
actually as usual aku malas nak ber'blog' but something cross my mind.. ( bukan crossing the road ok? hahaha... ) berkenaan ape yang berlaku dalam minggu pertama pembelajaran aku.. di semester 2..
how should I start? herm... ok, hari sabtu adalah hari pertama aku start belajar.. dengan x tahu jadual ape nak pakai or saperkah lecturerku.. aku loafing around the college, at the same time batch January baru nak start orentasi ( teringat masa sem 1 dulu but dulu lagi ganaz... ) SESI 2010 ( ackward ar taip 2010.. still gettin' used to it... )
aku dapat lihat muka-muka yang bersemangat waja namun dapatkah semangat tue stay untuk futher semester? aku x tahu sebab takdir tue Allah tentukan dan berpandukan usaha diorang sendiri.. memang betul la kata pujangga... tangan manusia mengubah takdir yang bermaksud jangan just ikut takdir ( aku bukan nak bagi sesat ok?.. )
berserah pada takdir tanpa usaha seperti orang bodoh yang tunggu hujan... usaha dan tawakal itulah kunci kepada takdir... Allah amat sayangkan hambaNya...
dapat jer jadual memang aku terkejut beruk....naper?
well, jadual aku dari9 pagi sampai la 7.15 malam..


agak giler la... kalau kolej ngan asrama dekat xper gak nie dah ar 20 km jauhnyer... isk..
pastu lecturer aku dapat agak ok jugak la.. but some of them memang cepat... nak fast track... siap dah bagi kumpulan untuk assignment lagi.. memang terkejut ar...
ditambah pulak ngan absenties yang banyak menyebabkan guru penyelaras kitorang En. Razak naik angin... mana taknyer.. 30 lebih orang xdatang memang agak kecewa gak la..
macam nie ker nak skor lam semester nie? entah la....
then hari nie pun ada masalah but too personal.. bout pemilihan ketua...
terus terang aku cakapkan aku agak dissapointed ar.. macam mana la handle mesyuarat sambil lewa.... aku xnak cakap banyak pasal hal nie sebab bukan ape sangat...
cuma terkilan dengan sesetengah pihak yang just pikir diri sendiri.. kalau macam nie la gayanyer...
hidup xkan senang kawan... sebab kita manusia xleh duk sesorang..
manusia diciptakan Allah bukan hanya beribadat padaNya malah menabur bakti dan amalan kepada masyarakat sekeliling.. macam fardhu kifayah...
kalau xder orang buat, xker berdosa satu masyarakat tue?
fikir-fikirkanlah..

iqbalhakim

p/s : aku rasa lebih tenang bila layan lagu Hadad Alwi especially bait-bait Arab yang penuh puitis..

2 comments:

  1. dgr lagu maher zain...best gak. ngee~

    ReplyDelete
  2. waa.bekampung la ko kt kolej tue.haha...
    alang2 da jauh, bek duk sane smpai mlm tros =)

    ReplyDelete