Tuesday, January 19, 2010

Through My Eyes....


assalamualaikum... apa khabar semuanya? harap-harap korang semua sihat walafiat... dah lama rasenye aku xupdate blog aku nie...
cari material? x gak kowt... busy ngan banyak sekali assignment..
and some new things happen over the past few weeks... new relationship..
new budget money ( fuh, memang mencabar wat bajet duit nie... )
new lecturer.. new attitude...
pendek kata banyak ar benda baru berlaku.. kalau aku nak citer pun entah bila baru habis.. hihihi..
lagipun aku kalau berblog nie pun bout my own life and sekeliling.. mana perkara yang aku rasa patut beritahu so.. aku post la dalam blog nie...
lately kita dah digemparkan dengan macam-macam perkara... dari kes penggunaan perkataan Allah, kes cukai... bout artis... and so on...
and latest tentang pelajar Aswara yang dikenakan hukuman disebabkan posting something berbaur sentimen racial... kat Facebook pulak tue..
aku xnak pihak memane sebab aku sukakan kedamaian.. but one thins for sure that for Muslim like me... kekadang marah gak dengan beberapa pihak yang cuba menjatuhkan agama Islam...
kita dah kecapi kemerdekaan dekat separuh abad dah.. so, xnak la ada kacau bilau lagi...
biar kita hidup harmoni dan sejahtera agar kita dapat membangunkan negara...
then untuk para Muslim sekalian... anda harus berbangga dengan agama Islam dan tegakkan syiar... bukan tunjukkan perkara negatif kepada masyarakat lain..

aku cakap tentang peristiwa di mana aku memang marah giler... rasa nak hempuk je kepala diorang... nasib baik aku ada hati dan jiwa lagi... pakcik-pakcik yang aku jumpa kat kedai kopi semalam siap main nombor ekor lagi... yang paling mengecewakan ada yang pakai lebai...
memang sah dunia nak kiamat dah...
aku tahu x semua manusia sempurna.. kekadang ada yang aku tegur menjawab kubur sendiri... dosa pahala sendiri-sendiri... x tahu la ape dah jadi ngan diorang nie...

hidayah Allah memang amat bernilai.. aku baru dapat lihat sekarang... bagaimana hati nurani seseorang dapat dinilai bukan dari luaran tetapi dari amalan dan tingkahlaku seseorang manusia itu... sedarlah wahai Muslimin Muslimat.. nikmat kehidupan amatlah berharga...
kurniaan dariNya hanya sekali seumur hidup... berbaktilah kepadaNya....

-iqbalhakim-

No comments:

Post a Comment