Friday, January 1, 2010

2010... and Good News!!




assalamualaikum... bersyukur alhamudulillah sebab sekarang kita dah masuk tahun 2010.. dan dalam masa beberapa hari lagi hari special bakal tiba buat diriku.... ( hehehee.... rahsia.. )
dua hari lepas aku spend masa aku ngan famili sebab ini menjadi rutin harian aku skunk... dulu masa duk kat asrama memang jarang aku dapat mix ngan famili...
sekolah asrama la katakan... spend time ngan adik pun kurang.. but now bila dah selalu balik aku rasa ikatan antara ibu bapa.. adik beradik makin kukuh ( trust me.. aku dah kenal leklok adik aku sumer skunk.. dari yang nakal sampai la yang paling mudah merajuk.. hehehe... )
masuk jer tahun baru bertimbun comment, luahan hati kat dalam FACEBOOK.. especially yang seangkatan ngan aku ( sama umur da... hahaha.. )
ada yang pasang azam baru.. nak awek baru, nak ubah perangai.... so, it's up to the individu to set a new gold... hehehe ( x tahu perkataan azam dalam bahase inggeris.. )
for me? ape azam baru aku? herm...
soklan yang amatlah payah untuk aku jawab sebab x pernah jadi pun azam aku selama nie..
nak kurus?
nak jadi kaya raya? nak lebih hebat @ gempak?
nope... simple... ku bermohon Ya Allah... kurniakanlah kebaikkan di dunia dan di akhirat bagi setiap manusia di muka bumi ini...
hidup x kekal lama... nak enjoy boleh tapi berpada-pada...
last night was the first time aku merasa betul meraikan tahun baru ngan famili dalam keadaan ala kadar jer... x pergi memaner pun...
orang kata apa la nak sambut tahun baru sebab bila tahun meningkat semakin kita hampir dengan mati ( masyaAllah.. ini memang betul.. )
x semua hidup panjang.... sampai masa malaikat maut tarik nyawa kita kan?
jadi beringat lah selalu...

resolusi 2009 cukup bermakna buat aku... dari aku xder harapan untuk teruskan pengajian ke universiti sebab drop dalam matrik ke lembaran baru... pengajian di KIST..
19 tahun aku hidup, pelbagai dugaan dan cabaran aku dah lalui... tahun lepas merupakan tahun paling mengubah diri aku dari yang tiada keyakinan kepada seorang yang ada keyakinan pada usaha diri... akhirnya aku berjaya menempuh 09 dengan suksesnye... 2009
tahun nie la aku habis matrik..
tahun nie aku masuk KIST dan kenal perangai manusia sebenarnyer....
tahun nie jugak aku lebih rapat dengan keluarga dan kenal diri...

insyaAllah... 2010...
aku akan pasti tempuhinya dengan keikhlasan serta memohon keberkatan dan keredhaanNya untuk menyemai bakti dan amalan supaya senang di akhirat kelak..

iqbalhakim..

p/s : alhamdulillah juga aku dapat keputusan yang cemerlang dalam semester satu pengajian... 3.78.. a good start for me... thanks to all...

1 comment: