Saturday, December 19, 2009

Adventure Di Kemubu.. Wah!!


dah lama giler x online... akhirnya aku mengadap komputer jua di cc...
hehehe.... actually aku pergi ke kemubu.. kat jeli, kelantan ( hujung sekali... nak dekat sempadan perak dah oit... ) untuk uruskan majlis kenduri kahwin pak sepupu aku...
( kerja ada la buat sket2.. )..
memang exhausted habis terutamanya semalam sebab aku la tukang angkat pinggan, tukang tambah lauk, tukang isi air basuh tangan etc... ( banyak kerja tue.. kalau banding ngan waiter hotel pun kalah.. hehehe..)
anyway, aku gerak ke sana awal... hari rabu lagi dah ada kat sana ( sebab jauh.. so, kena rancang dulu nak bawak baper baju...)
kalau korang x tahu kemubu tue kat mana... well, dalam 20 km dari jeli.. dekat dengan gunung stong... and my mom goes there early sebab nak bawak adik-adik aku nie pergi mandi kat air terjun.. ( yeyeyeye.... )
tapi bukan kat air terjun pun.. kat sungai.. hehehe....
memang jernih air kat sana... memang buat kali pertama aku jadi tenang.. dan menikmati alam ciptaan Allah...
memang cantik habis...
then citer kat rumah tok su aku nie.. fuh, memang kelam kabut nak bersihkan rumah dia...
serabut habis... nasib baik la anak2 dia ada ramai...
mak aku citer... anak2 dia ( dalam 7 orang kesemuanya.. ) semua kahwin ngan orang luar...
kebanyakkan dari selangor.. memang beruntung la tok su aku sebab menantu dia semua memang sempoi abis ar...
naper aku cakap macam tue?
first of all... menantu diorang dari selangor.. so, kat sana memang hidup senang kan?
tapi kat sini kemudahan x cukup... masalah air ngan duk dalam hutan..
aku respek sebab diorang x pernah merungut @ merengek....
memang beruntung... dah la baik.. suka tolong pulak tue..
memang isteri pak sepupu aku nie molek-molek belaka...

back to the greatest day... semalam...
memang kerja bukan main aku menghidang makanan... air x cukup.. nasi x cukup..
nie ha tukang ambil makanan semua...
ditambah dengan hujan so lagi teruk la... tempat makan semua basah dan berlumpur...
aku jadi tukang angkut pasir pulak... hehehe...
taruk pasir kat lecak supaya tetamu x terkena... memang kotor habis semalam..
but inilah pengalaman aku... memang precious la...
anyway, majlis tue habis dengan sempurna... and aku rasa lega sebab semuanya dah habis.. leh la rilek jap.. but duit elaun x masuk ag.. adoi pokai aku... ( hehehehe.... malu citer kat sini plak.. )
hai, kalau aku kawin nanti caner la gamaknyer....
CEWAH!!

iqbalhakim

No comments:

Post a Comment