Saturday, December 26, 2009

Registration? Dull day bout it.. wanna noe?


hallo.. assalamualaikum..
posting aku hari nie agak mixed sket.. pasal parodi, experience masa daftar semester tadi ngan trip jejalan ke KB.. ( all in a day? WHoA!! )..
hari nie ( which is Saturday 26 December 2009.. ) bertolak lah seorang anak lelaki perkasa macho, bersemangat waja, berjiwa merdeka ( dah... demand lebih lak mamat sorang nie.. Hahahaha.. )

pergi ke kolej menaiki ex-5 nyer untuk daftar subjek ke semester 2...
sampai jer kat sana aku memang terkejut beruk ( woa!! canner beruk terkejut erk?.. x dapat pikir..) coz xder orang langsung...
adakah aku paling awal ( bajet skema giler.. ) atau silap hari nie ( silap haribulan tarikh kawen pun tersilap.. ngeh = D )..
ada la 2-3 orang kat sana.. now usually the seniors says dat register by signing some papers and after that do you own business-lah ( balik hostel la jawabnye lepas abis... )
but even the seniors terkejut sebab hari nie daftar pakai komputer ( x pelik kan? )
yang BANGANG nyer pihak berkenaan hanya prepare 6 komputer untuk 300 orang daftar hari nie.. ( aku pun rasa management x baper betul sangat.. logik ar sket.. )
aku akui dengan software diorang nak suruh pelajar masukan data dioarang untuk daftar memang gempak but what if some of them buta IT, dunno how to do...? sepatut ada orang tolong manage bukan? but still this bit of detail makes me fed-up ( ditambah aku yang agak awal datang jadi bengang...)

lastly system tue xleh guna sebab internet rusak... ( Qada' Qadar Allah kan..? )
aku berani cakap yang kemajuan kalau x disertakan dengan pengalaman x sempurna sesuatu perkara... macam aku cakap... ada komputer but x prepare kalau rosak atau 'hang'...
apa salahnye sediakan form.. then suruh bebudak isi.. x salahkan?
bazir kertas? xpe kalau jalannyer baik.... tol x?

akhirnya aku ambil keputusan untuk daftar esok sebab tempoh diorang bagi sama ada hari nie atau esok... not to blame to all.. sebab aku pun bermasalah but cuba sedaya upaya untuk ubah.. especially pihak management kolej.. kita cari ilmu.. bukan nak untung sesaje..
dad always says that there are lotz of institution but all are eager to get profit not to get excellent people for world....

owh ya bout parody, talk later coz rasa aku dah tulis panjang sangat nie.. hehehehe....

iqbalhakim

1 comment:

  1. bengang nmpak dngan management u ko..ahaha.weh.follow blog aku.ngeee..tq.

    ReplyDelete