Wednesday, December 30, 2009

orentasi lagi.. pening aku..


assalamualaikum.... pe khabar semua bloggers dan pembace? ( wah, kalah aznil aku nie.. )
baru ada masa nak berblog lagi... hehehe... setelah seminggu aku berorentasi ( actuallu just 3 hari jer.. hehehe... )
skunk aku nak citer pasal akunyer orentasi... and wow would i tell you.. masuk semester kedua memang kaw-kaw habis kitorang kena...
first masa daftar goin smooth jer... pastu lepas jer aku daftar, pergi KB then balik dorm tengok ramai orang takder dalam dorm.. aku tanye apsal? diorang jawab yang balik tue sebab ingat seminggu cuti.. adoi!!
aku x tahu la tapi setahu aku kan.. memang kalau kat universiti pun akan ada minggu orentasi jabatan @ nama lain minggu suai kenal subjek.. minggu tue sebenarnye simple jer.. just come and listen to what the new lecturer has to say bout the upcoming subjects yang akan dipelajari but minda manusia nie bukan cam robot..
nak mind set semua ikut... ada la makhluk-makhluk Allah nie degil, x dengar kata.. stubborn, keras kepala and etc... hahahaha... x datang hari tue...
apatah lagi yang dah balik rumah ( i dunno nasib diorang canner after they realized that kena panggil berjumpa pengarah jabatan, EN. TAIB.. hehehe ganaz tue.. )
3 hari orentasi aku memang puas hati ( walaupun aku x catat mende pun... sebab aku memang malas sket.. x sabar nak belajar.. )
kekadang aku fikir gak, apsal diorang nie ikut kata hati and x berfikir secara rasional setiap tingkah laku.. kalau aku dah memang tekad sebab tawaran aku dapat akan aku guna sebaiknya.. biarpun kekadang ada slacknyer... ( dalam belajar, maybe ngantuk.. letih but itu leh dimaafkan..)
aku cakap macam nie sebab aku dah merasa kegagalan... bukan sekali but twice in SPM and also matrik.. so, nie last chance... some of us also gamble ( nak wat keputusan mana sama ada futher degree or take diploma balik lam medical assistant.. )
aku lagi kesiankan diorang sebab spend much time fikir ape yang patut diorang lakukan..
kalau semua fikir leklok.. aku berani jamin semua skor 3 pointer ke atas..
but until now aku rase xder lagi perubahan perangai 'nakal' diorang... terlalu awal nak assume?
maybe... harap diorang change sebelum masuk semester berikutnya.. lebih sukar...
isk...

iqbalhakim

p/s: teringat kata-kata ayahku... manusia dikurniakan dengan otak yang sama... it's up to us to use it wisely... = D

No comments:

Post a Comment